Äntligen släppte tröttheten! Det var som att komma ut ur ett mörkt rum och gårdagen var jättebra, på alla sätt. Vet inte om all energi kom från detoxen, en heeeeel del kom nog också från alla rara kommentarer om artikeln! Ni är för snälla, jag bara gör ju!

20110822-085123.jpg
Råa morötter är bra Raw Food, och GI mat.(Raw food har som regel bra GI men kanske lite mycket frukt för att passa i rivstarten.) Morötter äter jag ofta som mellanmål. Lätt att ta med. Just dessa är hemmaodlade, det är lyx!

Igår åt jag bovetegröten, 2 portioner rester av quinoasalladen (jättegod och höll sig bra i kylen, ska ge er receptet), grönt te och mandelmuffins. Jag blir mätt på denna maten så jag har inte mått dåligt för att jag varit hungrig!

Idag blir det att planera meny och handla. Ska försöka hitta en sockerfri sojamjölk. Den jag köpte förra veckan räknade helt ogenerat upp socker bland de första ingredienserna. Det går ju inte!! (Phu, man ska inte bara hitta rätt livsmedel, man måste vända på dem och se om de är av bra kvalité. Inte lätt att vara nyttig i en värld där socker betyder pengar och livsmedelsproducenterna gör att för att tjäna pengar).

Sedan ska jag fundera över Mimas fråga om GI och barn, är det bra för dem eller inte? Återkommer med mina tankar!

20110822-085719.jpg