Igår var första dagen med detox. Åt gröten till frukost, en grönsaks-salsa-soppa till lunch och quinoasallad till kvällsmat. Inget kaffe, inget kött, inga mejerivaror, inget gluten, ja nästan inget annat än grönsaker och frön. På eftermiddagen dunkade huvudet. ”Perfekt” eftersom jag hade ett möte på kvällen… Kände mig inte så produktiv vid det kan jag tala om, sent blev det och svårt att somna med huvudvärken.

20110819-100852.jpg
Men idag är jag åter på banan! Kroppen känns ren och fin. Har tappat några hekto, hade gått upp 1,5kg de senaste veckorna efter att legat still i ca 1 år. Vet inte vad det berodde på, men har väl generellt slappat till och ätit sådant jag egentligen inte vill äta och gjort det lite för ofta. Resan till Korea ligger mig säkert i fatet, all skit jag åt då, det visar väl sig nån gång även om det inte kom direkt.
1,5 kg är knappast något jag bryr mig över men vill inte gå upp mer! Så om jag går ner dom under detoxen blir jag glad!

Också glad om magen blir bättre. Har redan sett vissa, eh, färggranna tecken på att den gillar vad jag gör! Även mycket lugnare och mindre svullen. I mina lyriska ögonblick har jag sagt att min IBS blev helt bra med GI. Jag vill revidera det och säga att det blev bra till 65 %. Hoppas nu ”starta om” den och kanske landa på 80 % bra!

Men nu är det dags att hoppa ur dunet och åka till hundsjukgymnasten med vovvarna!