Jag funderade länge. Frågade mig själv om jag var redo för en förändring. Om jag kunde göra det helhjärtat. Och jag var inte säker. Men nu har jag bestämt mig. Två veckors detox med Raw Food. All in!

20110817-111847.jpg
Jag börjar imorgon, ska handla idag. Även om jag äter sunt och undviker förfabrikat så vet jag att jag får i mig onyttiga saker.

20110817-112220.jpg
”Raw Food är mat som inte tillagas i temperaturer över 42 grader. Det fina med det är att då bevaras all viktig näring i livsmedlet, främst enzymerna som hjälper till och förbränns maten. När maten hettas upp försvinner näringsämnena och dessutom frigörs gifter som tas upp av kroppen. Effekterna av att äta en kost balanserad på Raw Food är stora om du upplever att du har problem med din hälsa. Många upplever att kroppen fungerar bättre – bättre matsmältning, mer energi, stabilare mental balans. Ju renare mat du äter, desto enklare blir det också att tyda kroppens signaler.”

20110817-112932.jpg
För min del är det som vanligt magen som stökar. Den har inte helt hämtat sig från en operation jag gjorde tidigt i våras. Sedan tycker jag att det låter väldigt skönt att rensa och städa innan hösten börjar!

20110817-113156.jpg
GI mat tycker inte jag är konstig. Men Raw Food kändes lite konstig. Det var därför jag tvekade. Men det får bli en utmaning! Maten har fortfarande ett lågt GI så jag överger inte det på något sätt!

20110817-113518.jpg
Okej då, nu kör vi! En daglig uppdatering kommer ni att få.

