20110718-224202.jpg

20110718-224255.jpg

Eller ja, jag vet egentligen inte vad silvergrodan innebär men vovvs fick simma 12 min idag. Tjorven med flytväst och båtshake i poolen och Nova på gångbandet.
Vi har gått där tidigare som rehab vid Novas ryggproblem och när jag svängde in på uppfarten till Helsingborgs Regiondjursjukhus och friskvårdsavdelningen så blev dom jätteglada! Stojade och pep och sedan drog dom i kopplena tills de fick komma in till Biggan, djur- och människo- sjukgymnast. Jag tror det var hon som drog för hundarna är faktiskt badkrukor när det väl kommer till kritan! Men jag förstår dem, Biggan är sååå härlig och jag själv åkte därifrån upprymd av ny energi och med ett stort smile!

Biggan tyckte att Nova var jättefin för sin ålder, något stel men inget anmärkningsvärt och jämt musklad mellan sidorna. Inte onormalt urmusklad, jippie så bra!
Men hon har ju varit lite stel sedan sjuktillbudet för 3 veckor sedan, haltat nån gång. Så jag ville få Biggans råd och har även bokat en röntgen nästa torsdag för att se om spondylosen försämrats eller vad som skett. Skönt att få henne ordentligt kollad. Om allt går som jag tänkt blir det sim varje vecka för Nova under några månader efter sommaren. Det blev väldigt fint resultat förra gången hon var stel och lite halt av skadan.

20110718-230001.jpg
Nu slappar vi och lyssnar på Sommar i P1.