En av mina favoriter!!
Egna ägg (4 normalstora) vispas med grädde (1dl) till knallgul smet och hälles i smord form. Gräddas till det är torrt, ca 5 min, 200 grader. I med tacoköttfärs från gårdagens sallad, på med crème fraîche och mozzarella, körsbärstomater och timjan. Grädda i 225 grader ca 20 min. Serverad med sallad. Njuuut!

20110708-123055.jpg
Magen min är väldigt lättad över att vara hemma. Det GÅR självklart att äta GI var man än befinner sig. Men det var svårt som turist i Korea. Mycket snabba kolhydrater var man än vände sig och deras engelska var så dålig, de förstod inte specialbeställningar. Och själv förstod man inte ett smack av vad som stod på menyer eller innehållsförteckningar (och om man kunnat läsa dem, vad ÄR allt? Och ÄR mjölk verkligen mjölk, smör smör, mjöl mjöl? Eller har det annan betydelse/sammansättning där???) Flygmaten ska vi inte tala om. Jag hade inte heller lust till att hela resan skulle bli ett långt letande efter mat till mig, så det blev som det blev. IBS symtom med magknip och förstoppning som ett brev på posten. Men har faktiskt inte gått upp i vikt, trots pasta, hamburgare, nachos, glass, pizza och läsk. Min kropp/förbränning är i god balans och den verkar tåla lite innan den rubbas. Men längre än 10 dagar hade inte funkat. Inte bara äckligt och oaptitligt, magen var ju som sagt kaputt och jag tror att vikten hade ökat om jag fortsatt så.

20110708-125052.jpg
Sol!