Bästa sättet att komma undan en frestelse är att falla för den. Så jag gick runt i plantskolorna och föll och föll…

20110620-161741.jpg
På Flora Linnea blev det den stora klätterrosen Lykkefund, vackra buskrosen daggros och rabattrosen Karen Blixen. Blev nöjd med denna trio, annars var planen att fortsätta till Cedergrens på Råå.

20110620-161922.jpg
På Lödde Plantskola blev det vitlysing, stjärnflocka, lupin, jätteverbena, jättedaggkåpa, kantklocka, vit iris och fingerborgsblommor.

20110620-162212.jpg
På Plantagen köpte jag kärleksört och hosta. Därtill blev det jord, gödsel och bark. Här hemma väntade konvaljer, näva, murgröna och jätterams som inte blivit planterade.

Tyvärr har jag huvudvärk så plantorna får nog vänta på att komma i jorden tills jag har vilat till mig! Ha en fin vecka!

