Jag hade åtagit mig att köpa tre böcker under ett år från Bonniers Bokklubb. Givetvis för att få den fina premien, men nu kommer jag gå ur för de flesta böckerna är betydligt billigare på AdLibris…. Den sista av mina tre böcker blir Största Trädgårdshjälpen. 159,- kändes som ett ok pris, fast på AdLibris kostade den 124,- och gratis frakt… Men jag fick väääääldigt fina premier när jag gick med, sju skålar från Swedish Grace, en stor och sex små, plus två böcker och en film 🙂 Bara man kommer ihåg att avbeställa månades bok och gå ur i tid så är det nog en bra deal!

Trädgården är en plats att njuta av. Så länge allt växer och frodas vill säga … För plötsligt är det växter som slokar, frukt som möglar på träden, myror i rabatten och sniglar överallt. Det är kirskål bland perennerna, gräs i fogarna i stenbeläggningen och en gräsmatta som lyser gyllengul av maskrosor. Vad är det för fel? Och vad gör man åt det?

Här är succéböckerna Skydda trädgården och Rensa trädgården samlade i en bok. De har blivit omåttligt populära tack vare sina användbara och effektiva råd, och den gedigna kunskap som förmedlas på ett lättillgängligt och underhållande sätt av hortonom Susanna Hultin, känd från tidningar och TV, och trädgårdsprofilen Gunnel Carlson.
