Påskhelgen bjöd bland annat på ett besök hos min älskade Farmor och Farfar.

På schemat stod plantering av granplantor och här samlas alla innan avfart. Slipar klingan till sågen och pratar lite. 8 hundar var med och kom bra överens! Ovan ser ni min bror och svägerskas hund Kaxi.

Jag åkte inte med till skogen utan gick en trädgårdsrunda med Farmor. Vi pratade om blommor och deras skötsel och olika zoner. Farmor har väldigt gröna fingrar och jag försöker lära mig så mycket jag kan!

Vyer jag inte kan se mig mätt på. Sommrar, helger, jular har spenderats här och minnena är många.

Nova älskar våren och att gnugga ansiktet mot marken och vårblommorna. Ungefär så vi alla känner att vi vill göra 😉 (Hon ser mager ut på det högra kortet, men det är bara för att hon kråmar sig så!)

Detta är enligt Farmor ”äkta” taklök. Hon har inte köpt den utan det är ”riktig”. Vackert där de växer i bergsskrevan med en liten stenrad som dekoration ovanför.

Nova tyckte att valparna var roliga men lite läskiga. Ganska små om man jämför med henne! Vansinnigt gulliga, ser ut som små tjocka marsvin. De är 5,5 veckor och ska snart hitta egna hem. Intresserad av en ullig, gullig, blandrashund av liten storlek för sällskap eller kanske agility? Hör av dig så ska jag förmedla kontakten. Valpisarna finns i Getinge.

