Oj vilket underbart väder! Riktig sommar. Tänk, för bara någon vecka sedan stod jag i vinterjacka med pannband och luva. Underställ hade jag också. Nu har jag gått i bikini hela dagarna. Energin sprudlar och i trädgården växer det så att det knakar. Kan inte vänta med att visa vår nya uteplats, är sååå nöjd! Detta hade vi att jobba med:

Utmaningen ligger som ni förstår i att minska intrycket av grannens ”lilla” garage.

Så här har det blivit. Tänk bort stöttorna och skruvtvingen på armeringsnätet och addera vildvin istället.

Framsidan i vårskrud

Söderläge

Baksidan. Spaljé för kaprifolen har kommit på plats.

Vid uthuset.

Förbjudet för höns!! Har spärrat av med armeringsnät, iaf tills plantorna växt till sig och kan stå emot hönsens badande. Till vänster i rabatten mina nya stockrosor. Rosa, fyllda. Inköpta idag när jag och min nya vän Anna  träffades i Lödde Plantskola. Underbart att lära känna en person som är lika trädgårdsnördig som jag, tidigare har vi bara träffats via bloggen. Hoppas att vi snart får till en ny träff Anna!!

Dagbädd och fjärilsrabatt

Delar av det nya staketet och 30 murgröna som jag planterat idag. Väx väx!! Vill täcka in nätet fort och få insynsskydd.
På bilden längst ned till vänster ser man även nya körsbärsträdet Stella. Det kommer med tiden att bli 6-8 m och förhoppningsvis fylla funktionen att kamoflera garaget. Idag är det 3-4 m.

Ja det var det hela för idag! Nu ska denna trädgårdsmästare vila för att imorgon stiga upp och vara juridik student igen. Rättegångsspel på onsdag, spännande! Ha en skön vecka kära du!

