Och den stänger nu.
Vet inte hur många timmar detta tog… Jo jag började strax efter 20 och nu är hon snart 23. Och det är jäkligt frustrerande, för det är egentligen inte svårt att sy. Men min symaskin är 1000 år gammal och förmodligen lite trasig. Tråden korvar sig, tråden går av, nålen går av… Sedan förekommer vissa handhavande fel också. Syr snett pga att jag är otålig och inte mäter ut utan syr med ”ögonmått”, det hela blir för stort av samma anledning som tidigare och jag måste korrigera, jag vänder tyget fel eftersom jag är förbannad över symaskinen och att det ska behöva ta sån tiiiiiiid!


Här är den gamle stöten. Jag har ägt den i 10 år och aldrig riktigt förstått hur man ställer in den och antagligen inte heller hur man trär den.


Men på något sätt har jag ändå fått dessa gamla dynor att förvandlas till nedan nya dynor!


Är helt matt, förbannad, varm men ändå ganska nöjd. Otålig är jag men ännu mer envis!

Är väldigt sugen på att få visa er hur uteplatsen artat sig men nä, ni får vänta. På måndag hoppas jag att vi är helt klara så då blir det stor bildvisning med före och efter bilder.

