Och många fåglar som kvittrar, tjattrar, pratar. Jag cyklar de tre minuterna till tåget och känner en våg av tacksamhet. Tänk vad det kan svänga, ena dagen är man helt off och nästa higher tan high…


På väg till tåget…


Kom tidigt då bara någon enstaka resenär hunnit hit. Nu är det 30-40 personer här och tåget är på ingång. Är så tacksam att vi har tåg i vår lilla byhåla. En gång i timmen åt vardera håll.
Är tacksam över att jag är på väg till min drömutbildning. Idag föreläsning om brottsoffer och förundersökning. Tentaresultatet ska anslås, iiiii nervöst!
Är tacksam över min cykel och min friska kropp som orkar använda den.
Är tacksam över min nyttiga matlåda.
Är tacksam över hönisarna som nyfiket kacklande gärna kommer ut i ottan.
Tack som fan helt enkelt! Lite dis och dimma på vägen, så är det visst då och då,

