Jag har en kompis som heter Sofie. Ni kommer att få se henne i ”30 bilder” imorgon, världens goaste är hon! Hon har så bra klädsmak och är stilsäker som attan. Så när min garderob behövde en genomgång var det henne jag ringde. Mycket hade blivit för stort eftersom jag det senaste året har tappat 16 kg, en hel del var slitet och vissa saker var bara inte jag. Plagg för plagg gick vi igenom och jag fick många nya tips om kombinationer på kläder jag redan har, råd om hur man kan fixa småskador och order om att ta fram strykjärnet. Hua vad tråkigt, men nödvändigt för att jag ska börja använda mina skjortor som annars hänger rena men skrynkliga i garderoben. Nu ska jag plocka in järnet från tvättstugan!


Bilden visar klädhögen som blev utvisad! Nedan beskrivs plaggen som ligger i högen, uppifrån och ner.

Säljes, helst i ett paket. Förmånligt pris! Vill bara bli av med det och tror att någon kan ha nytta av det, många saker är jättefina!

Cerice trikåtopp, långa armar, rund hals, EDC, stl L
Smutsbrun blus, korta ärmar, knappar till byst, skjortkrage, Vero Moda, stl M
Lila oversize kofta, noppig, saknar en del knappar, Gina Tricot, stl S
Vit blus, korta ärmar med volang, knappar fram, band i hals och midja, Esprit, stl M
Vit/ljusblå smalrandig blus, korta ärmar, rund hals, Esprit, stl 38
Blå tröja, långa ärmar, knappar fram, asymetrisk nederkant, noppig, Gina Tricot, stl M
Grå stickad tröja, långa ärmar, v-ringad, Mango, stl M
Kavaj, brun med vissa krämfärgade detaljer, väldigt speciell design, Vila, stl M
Kavaj, ljusrosa med mörkrosa streck, ”sammet”, Zoul, stl 36
Grå omlott kofta med långa ärmar, ull, H&M, stl 38
Grönt linne med smala band, Gina Tricot, stl M
Svart kort kort jenas kjol, EDC, stl 36
Ljusrosa trikåtopp, korta ärmar, v-ringad, Esprit, stl M
Duvblå trikåtopp, korta ärmar, rund hals, Flash, stl XS
Grå trikåtropp, korta ärmar, rund hals, knappar och rynk, EDC, stl M
Ljusgrå trikåtopp, korta ärmar, söm under byst, noppig, Gina tricot stl S
Vit trikåtopp, långa ärmar, v-ringad, Esprit, stl S
Grå trikåtropp, 3/4dels ärmar, v-ringad med knappar, Only, stl S
Svart stickad tunika, långa ärmar, band i midjan, v-ringad, EDC stl M
Tunn stickad grå tröja, långa ärmar, v-ringad, asymetrisk nedtill, Only, stl M
Vita jenas, 3/4 dels längd, EDC, five stl 30


Fick beröm av Sofie att jag hade hittat min färgskala! Det kan jag tacka Jannice för! Gjorde en färg & stil analys hos henne för 1,5 år sedan och det har varit till stor nytta för mig. Antalet impulsköp har minskat drastiskt. Skulle vilja påstå att det har gjort att jag nu utför ”medveten shopping” istället för att planlöst lockas mellan bra priser och trender.

Ovan ser ni min färgpalett. Jag är sommar, ”True azure summer” (det finns olika sommrar) och passar bra i kalla färger. I paletten finns min hud, mitt hår och min ögonfärg med. Det är på dessa färger som hela paletten grundar sig och när den görs så finns miljoner färger tillgängliga. Jag har mycket blått och rosa, många askiga färger och vita metaller i min palett. Känner mig så hemma i det!
I paletten finns markerat vilka färger som är basfärger, vad som gör mina ögon extra fina, vad som klär till mitt hår, och vad som är min bästa bikinifärg!
Klart värt pengarna!!!

