Lars Winnerbäck

Min idol all times high

Det är nu över 13 år sedan jag träffade min första man. Det stod tidigt klart att vi skulle gifta oss och aldrig gå skilda vägar. Min nuvarande man har efter vissa protester accepterat vårt förhållande och ibland kan vi umgås alla tre under ordnade former.

Lars har funnits för mig i vått och torrt. Medgång och motgång. Under den viktiga tiden från undom till vuxen, när livet stormar. Flera är de vänner jag njutit av hans konserter tillsammans med. Oändliga är de textstrofer som kommer till mig i olika situationer.

Ja ni förstår nog att jag är ett riktigt fans! Den första låten som fick mig på fall var Tvivel. ”Det kallas tivel det där som stör ja det kallas för en klump i magen och en konstigt humör”
Fortfarande en favorit bland många andra. Nu till saken.

Min svägerska deltog i en tävling med utlottning av biljetter till en unik, exklusiv fankonsert. Ett av riktigt få tillfällen att få se Winnerbäck i år, han ska inte turnera. Det ska hållas tre ej offentliga fankonserter och 200 biljetter tävlades ut till varje. Förstår ni! Helené, jag, Lasse och 198 andra. Det är riktigt intimt! Nästan som på den gamla goda tiden när man var och lyssnade på fritidsgården.

Det är dags nu! 9 mars 2011 kl 19,00. Jag tror att jag kommer att minnas detta länge!

 

