Tack alla söta vänner för era hälsningar! Ni känns som min andra familj och det gör mig glad!

Vet ni, det är ganska precis ett år sedan jag började träna! Förr höll jag på med hästar och red mycket men har aldrig tränat på det sätt jag gör nu. Försökte med gym ett år men tröttnade. Gick inte alls många pass. En termin körde jag astanga yoga. Men det är nog allt. Jag började, för ett år sedan, med två pass i veckan på Friskis. Hade sommaruppehåll och kom igång utan problem. Sedan ett par månader tillbaka har jag trappat upp och försöker hinna med tre pass i veckan. Dans afro, dans fuego, core och ibland medel jympapass. Nu har det blivit så att jag längtar och tycker att det är roligt! Jag intalade mig själv i många år att träning inte var kul…

Tycker också att det börjar synas på kroppen. Har blivit lite fixerad vid armar! Det talas så mycket om snygga vältränade armar och jag har undrat om jag har det. Vet fortfarande inte. Men både armar och mage känna ganska tighta. Värre med lår och rumpa. Har en teori om att dom alltid kommer att kännas otränade eftersom jag har så korta ben. Ja nog om det. Kul att känna sig vältränad!

Snart, 29 april, är det även ett år sedan jag började med GI. Då blir det före och efterbilder. Om ni vill se?!


Bra bok!

”Därför väger en kubikcentimeter muskel 1,06 gram, medan samma volym fettvävnad väger 0,9 gram” från Illustrerad Vetenskap om det nu är en tillförlitlig källa? Hade varit intressant med sån där kroppsfettsmätning för ett år sedan och nu. Borde blivit lite ommöblering 😉

