Åker tåg till Lund. Bekvämt, varmt, nytt Pågatåg. Vilken välsignelse!
Utanför susar ett frostnupet landskap förbi. Vackra färger ton i ton. Matchat och perfekt. 6 rådjur med overkligt vita rumpor. Harmoni. Lugn. Önskar jag kunde ta en bättre bild. Älskar det verkligen. Svagt rosa himmel, lite vit frost, ljusbrun åker…

Nu: mocha latte med grädde på Espressohouse i väntan på föreläsning om domarrollen och taleformer. Sedan förhoppningsvis afterwork med min mentor Gertrud. Jag hoppas så att det blir av. Hon ger så mycket klokhet, lugn och tillförsikt. Hon känner mig utan och innan och hjälper mig att se mina styrkor och möjligheter. Samtalet kretsar runt mig, utan att jag behöver hävda mig, försvara mig, förklara mig. Jag är den jag är.
Jag saknar våra samtal som nu är sällsynta. Dom ger mig energi och tro.

Tack för alla goa kommentarer! Jag läser dem på morgonen och hoppar sedan upp med ett leende!

