Sara har skickat en utmaning till mig som går ut på att svara på tio frågor om att blogga. Så hedrande, tack söta Sara!

1 – Hur länge har du bloggat?
På wordpress sedan hösten 2010 och från januari 2008 på blogg.se. Den gamla bloggen hittar ni här!

2 – Hur många bloggar återvänder du till regelbundet som läsare?
Jag har försökt dra ner på antalet, och bara läsa de bloggar som verkligen ger mig något. Inte slösurfa. Kvar är ca 10 som jag besöker dagligen. Uppåt 30-40 besöker jag någon gång i veckan.

3 – Av de bloggar du läser, hur många procent är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar?
Det är mest livsstils/dagboksbloggar. Dom känns lite ärligare och personligare än renodlade inredningsbloggar, vilket annars är dom jag brukar besöka. Har även någon träningsblogg och någon trädgårdsblogg på listan, samt någon kändis. Vissa av mina favoriter hittar du under favoritlänkar i listen ovan.

4 – Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?
Jag vet inte!! Vad säger ni?! Jag tycker själv att jag är ganska uppriktig 🙂

5 – Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden?
Har ingen klar strategi men tänker nog i större och större utsträckning på om saker är lämpliga att blogga om. Från början, när jag inte hade direkt några läsare, kunde jag skriva ganska ogenomtänkta inlägg. Då reflekterade jag inte över att jag inte visste vem som läste.  

6 – I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse, tror du?
Det en bonus! Främst är det ett kontaktredskap när vänner och familj finns långt borta. Men det är vääääldigt roligt att få respons i form av kommentarer och hälsningar! 

7 – Har du träffat folk IRL (in real life) efter att ha fått kontakt med dem via bloggen?
Nej inte ännu! Men fått kontakt med gamla vänner igen!

8 – Tror du att det kan vara skadligt för vissa personer att blogga?
Antagligen. Men de personerna är nog sådana som hamnar i destruktiva sammanhang på ett eller annat sätt ändå. Inget unikt som inträffar bara för att de bloggar. Saknar man spärrar för vad som ska lämnas ut och inte samt hur så brukar man bli ganska utsatt.

9 – Hur ser bloggandets nackdelar ut, för dig?
Det tar lite tid att underhålla bloggen, men jag ser det inte som något negativt. Jag tycker att det är roligt och utvecklande. Jag kan både blogga och fota med min iPhone och det är praktiskt tycker jag.

10 – Tror du att du fortfarande bloggar om två år?
Om två år studerar jag fortfarande, så antagligen. Frågan är om jag skulle hinna med det om jag arbetade full tid som jurist?

Nu utmanar jag Tilda och Anna att svara på dessa frågor!


Passar på att hälsa nya läsare välkomna! Lämna gärna en kommentar! Och till alla där ute, vilka är de bästa inläggen hos mig?

