I helgen har det snickrats, målats och sytts på Åvik. I ganska liten skala förvisso men ändå. Draperiet i hallen hade en underbar purpurfärg men jag började bli trött på den, det var bara uppgängd provisoriskt och dolde inte alltid det som skulle döljas plus att den gjorde hallen ganska mörk.

Uppe till vänster: Draperiet i hallen före.
Uppe till höger: Det som måste döljas. Proppskåp och rören till vår värme.
Underst: Min symaskin. Hat-älskar den! Men sanningen är att det nog inte finns någon anledning att hata den egentligen, utan det är så enkelt att jag behöver gå om syslöjden. Har så fruktansvärt dåligt tålamod.

Nytt draperi med ny upphängningsanordning. Tyget har smala gröna ränder och kommer från Åhléns. Nya foton i tavlan, det är bland annat Mattias farfar vid en brandbil. Hjälmen fick Mattias i examenspresent av en god vän.

Letade efter en kitchig Buddha i lila plast som jag sett på Indiska, tror att det hade blivit fint med den färgen. Men tyvärr hittade jag den inte så på byrån ser det ut så här just nu.

Både min jacka och tygblomman kommer från Lindex. Mobilen till höger kommer från Indiska.

