Det är ju heeeelt uppenbart! Fattar inte att jag ens visar detta, men men…


Överst ser ni tomten från ovan.
1 = relaxplatsen
2 = köksträdgården
Underst ser ni, i väldigt konstigt perspektiv, köksträdgården.


Det är ungefär här som köksträdgården ska vara, alltså till vänster om h-huset.

På min teckning ser ni en skärm. Jag tänkte att vi skulle ta bort de fula barrträden. Men för att behålla insynsskydd skulle vi bygga denna. I armeringsnät och sedan låta murgröna klättra på den. Den skulle dockas till på hönshuset och ha en liten portal så man kan ställa bak skottkärran där.

Några buskar behåller vi. Runt köksträdgården tänker jag mig ett lågt vitt trästaket och innanför det lavendel. Till vänster några odlingslådor, vita. Till höger en gammal flagande trästol, symaskinsbord med vitt underrede och betongskiva. Vattenmätare i glas, zinkvattenkannor.

På armeringsnät-skärmen tänker jag hänga en skylt, kanske gjord av en drivvedsplanka. Det skulle stå något fint på den, le jardin, the garden… Förslag? Ganska stor skulle den vara, minst 2-3m lång.

På marken skulle vi ha fin singel, typ sån som är på kyrkogårdar.


Jag pratar med hönorna i kommande köksträdgården. Vad tror ni, kan ni se det framför er? Förslag? Idéer? Synpunkter? Snälla!

